Provozní údržba
Zajišťujeme provozní údržbu drážních vozidel, která se provádí na základě předepsaného rozsahu výrobcem podle počtu motohodin. V případě pracovních vozidel to je podle uskutečněných cyklů daným agregátem. V rámci dlouhodobě plánované spolupráce s výrobcem speciálních drážních vozidel disponujeme sadami náhradních dílů, filtrů apod.
Odpovídající servisní služby vnímáme jako nedílnou součást zastupování společnosti Plasser & Theurer na českém a slovenském trhu. Podle pokynů výrobce poskytujeme ve spolupráci s jeho techniky záruční a pozáruční servis tak, aby byla zajištěna správné funkce stroje a dodržena bezpečnost jeho provozu.
Pokud se jedná o generální opravu v plném rozsahu, věnujeme se každému komponentu stroje. V první fázi je stroj kompletně demontován, rám a kabiny jsou opískovány, zkontrolovány ultrazvukem a v případě potřeby jsou dovařeny.
Jednotlivé komponenty testujeme a pokud je to potřeba zajistíme jejich generální opravu, případně navrhneme adekvátní náhradu. Tímto způsobem dokážeme transparentně sledovat průběžné náklady zakázky a zákazník rozhoduje o technickém řešení a konečné ekonomické náročnosti projektu.
Následně jsou objednány jednotlivé komponenty a po jejich naskladnění začneme s opětovnou stavbou stroje.
Součástí generální opravy je kompletně nová elektroinstalace, nový hydraulický a pneumatický systém. V rámci modernizace je možná inovace kabin, včetně nových ovládacích pultů, modernizace řídicích systémů apod.
Po dokončení stroje je v případě provedených změn poskytnuta aktualizovaná dokumentace. Cílem generální opravy anebo modernizace je mimojiné zachování stavu stroje z pohledu homologačního procesu.
V našem servisním středisku zajišťujeme u speciálních drážních vozidel Plasser & Theurer demontáž, generální opravu a zpětnou montáž podbíjecích agregátů.
Podle kvality průběžné údržby by měly podbíjecí agregáty po dosažení jednoho milionu cyklů projít generální opravou. Takové agregáty jsou zaslány k výrobci do rakouského Lince, kde je provedena kompletní generální oprava včetně následného odzkoušení.
Na základě požadovaného rozsahu servisního balíčku v objemu 4 až 8 let jsou pravidelně na základě počtů podbíjecích cyklů agregáty kontrolovány našimi techniky.
Partnerům, kteří využívají techniku Plasser & Theurer, jsme schopni zajistit servis náprav i celých podvozků. Pokud je to nutné, dochází k vyvázání podvozku s tím, že stroj dostane podvozek náhradní, aby s ním bylo možné manipulovat na lokální vlečce. Jednodušší opravy řešíme přímo v našem servisním středisku Lovosicích, ty komplikovanější koordinujeme s výrobcem a nebo specializovanými firmami.
V některých případech má provozovatel požadavek na modernizaci stroje, ať už kompletní nebo určitých částí jako například výměnu naváděcích, řídících anebo měřících systémů. Nedílnou součástí takové modernizace je kontrola celkového technického stavu.
Významnou službou z hlediska dlouhodobého plánování servisu, údržby a s tím spojené ekonomiky provozu je celkový audit stroje. Během něj posuzujeme kompletní technický stav v souvislosti s manuály a dokumentací. Následně připravíme zprávu o technickém stavu jednotlivých komponentů, která se skládá z více než 200 hodnocených bodů. Výsledkem je seznam servisních úkonů, které orientačně naceníme včetně specifikace náhradních dílů, případně jejich náhrad, a to včetně potřebných modifikací. Zákazník se pak může rozhodnout a lépe s námi naplánovat jednotlivé úkony.
S profesionálním a vstřícným přístupem se setkáte nejen v našem servisním středisku, ale i při návštěvě našeho mobilního technika. Tato služba je pro vás k dispozici během pracovních dnů. Přímo na místě zjistí příčinu případné závady a pomůže s jejím rychlým řešením. Výhodou je zároveň podpora a přítomnost technika firmy Plasser & Theurer.